Таращанський ЗДО ”Барвінок”, Тараща
Київська область, Білоцерківський район

Річний звіт про діяльність закладу

В Таращанському ЗДО "Барвінок"  31.05.2024 року відбулося засідання загальних зборів колективу на якому директор закладу Галина Дурнікіна звітувала про свою роботу перед трудовим колективлм за 2023/2024 навчальний рік

                                          Звіт директора Таращанського ЗДО «Барвінок»

                                                                 за 2023-2024н.р

                                                          Галини ДУРНІКІНОЇ

 

Відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, я, директор Таращанського закладу дошкільної освіти Галина ДУРНІКІНА, звітую перед Вами про свій персональний внесок у підвищення рівня освітнього процесу установи протягом 2023-2024 навчального року. Звітування проводиться з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в нашому закладі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.
                               У моєму звіті охоплюються такі питання:
- організація освітнього процесу ;

- вжиті директором ЗДО заходи щодо охоплення дітей 5-річного віку

   дошкільною освітою;
- зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази установи;
- вжиті заходи щодо забезпечення навчального закладу кваліфікованими

  педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки;

 -соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та

  працівників;
Педагогічний колектив нашого закладу втілює у життя державну політику в галузі освіти.

Управлінська діяльність адміністрації закладу спрямована на забезпечення гарантованого права громадян на отримання дітьми дошкільної освіти. У закладі є та враховуються в роботі необхідні нормативно – законодавчі акти щодо функціонування закладу дошкільної освіти:

  • Статут,
  • Положення про ЗДО,
  • Професійний стандарт керівника,
  • Професійний стандарт вихователя,
  • Колективний договір,
  • Правила трудового розпорядку ,
  • Стратегія впровадження гендерної рівності,
  • Внутрішня система забезпечення якості освіти,
  • Положення про академічну доброчесність,
  • Санітарний регламент.

      Педагогічний колектив Таращанського ЗДО «Барвінок»  протягом 2023-2024 навчального року приймав активну участь у методичній роботі та самоосвіті:

1.З метою підвищення теоретичного рівня та фахової майстерності педагогів:

-регулярно відвідували навчання започатковані відділом освіти Таращанської міської ради, та «Інклюзивно-ресурсним центром»,                                              

 -здійснювали знайомства педагогів з новинками  науково-методичної літератури, педагогічними виданнями. 

 2. З метою підвищення ефективності педагогічної діяльності

 здійснювали індивідуальні консультації педагогів.

 4. З метою самоосвіти педагоги опрацювали методичні посібники,

 що використовуються у впровадженні в практику Базової програми.

 5.З метою надання методичної допомоги  систематично здійснювала контроль за самоосвітою педагогів.

Вся запланована виховна робота проведена на належному рівні згідно Річного плану роботи на 2023-2024 н.р.

Педагогічний колектив ЗДО у зв’язку із розвитком нового змісту дошкільної освіти в межах реформ, що відбуваються в системі дошкільної освіти сформував свої власні пріоритети виховної та освітньої діяльності, розробив перспективні завдання розвитку. Відповідно до визначених річним планом на 2023-2024 навчальний рік пріоритетів, робота колективу закладу була спрямована на індивідуалізацію освітнього процесу, підсилення тенденції особистісно орієнтованої, гуманістичної моделі виховання, соціалізацію дошкільників, що допомагало педагогам бачити в кожній дитині індивідуальність і забезпечувати умови для росту її компетенції у відповідності з вимогами програми:

  • «Українське дошкілля» ,
  • Базовий компонент дошкільної освіти,
  • та парціальними програмами:
  • « Україна- моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку,
  •  « Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку.

 

Згідно програми розвитку ЗДО  на 2023-2024 роки педагогічний колектив працював над покращенням освітнього процесу, посиленням творчого розвитку дошкільників засобами інтеграції освітнього процесу, вихователі намагались активізувати пізнавальну діяльність дошкільників, формувати життєву компетенцію дитини у відповідності до Базового компоненту дошкільної освіти.

Дітей старшого дошкільного віку, які не відвідують дошкільні заклади, і, взагалі, не охоплені дошкільною освітою по мікрорайону ЗДО «Барвінок» в 2023-2024н.р. виявлено не було. Крім цього, педагоги систематично здійснювали роз’яснювальну роботу серед батьків, громадськості щодо необхідності здобуття дітьми дошкільної освіти та можливості отримання її в різноманітних організаційних формах.

Функціонування груп дітей 5-річного віку в 2023-2024н.р. в ЗДО регламентувалось такими нормативно-правовими актами: Законом України «Про дошкільну освіту», інструктивно-методичними листами «Про організацію роботи з дітьми 5-ти річного віку» від 27.09.2010р. №1/9-666, «Про організацію короткотривалого перебування дітей у дошкільних навчальних закладах»  від 17.08.2005 р. № 1/9-431, «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» від 07.05.2007 р. № 1/9-263, «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади» від 04.10.2007 р. №1/9-583, «Про здійснення соціально-педагогічного   патронату» від 17.12.2008 р. № 1/9-811 тощо.

Планування, організація та проведення освітньо-виховної роботи з дітьми 5-річного віку здійснювалась  відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти,  програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля».

         Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти протягом 2023-2024 н.р. знаходилося на належному рівні. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Освітнє середовище  наповнено відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти» (наказ МОН від 19.12.2017 № 1633).  Безпечність умов у закладі створено відповідно до вимог Листа МОН України від 14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти».

На виконання листа ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»  в підвальному приміщенні Таращанського ЗДО «Барвінок» - облаштовано тимчасове укриття для захисту вихованців та працівників у разі небезпеки (повітряна тривога, артобстріл тощо) на 50 осіб.  Облаштування внутрішнього простору приміщення укриття  комфортне, містить все необхідне обладнання для організації освітнього процесу. Тимчасове укриття облаштоване спільними зусиллями колективу та батьків, фінансування витрат на облаштування тимчасового укриття здійснював відділ освіти та Таращанська міська рада.        У 2023-2024 н.р. туалетні кімнати всіх вікових груп забезпечені гарячою проточною водою та облаштовані шафами для зберігання інвентаря.  Заклад забезпечений медикаментами, миючими та дезінфікуючими засобами, туалетним папером, ковдрами, посудом. У топковій ЗДО замінено опалювальний котел.

В усіх вікових групах у наявності є сучасні яскраві іграшки та ігрові посібники, які відповідають віковим особливостям дітей. Вони достатньо зручно розміщені в різноманітних ігрових осередках, що створює сприятливу атмосферу для розвитку особистості дошкільника, його творчих здібностей тощо.  Іграшки та предмети для ігор зберігаються на відкритих поличках. Іграшки дрібного та середнього розміру зберігаються у коробках і розміщені у доступних для дітей місцях. Педагоги для організації роботи з дітьми мають необхідні демонстраційні та роздаткові матеріали, літературний матеріал, дидактичні та розвивальні ігри тощо.

Стан групових приміщень  груп відповідає санітарно-гігієнічним та естетичним вимогам.  Педагоги закладу постійно спрямовують свої зусилля на створення сприятливих умов для розгортання дошкільниками свого буття, заохочують творчу активність дітей у специфічних для дошкільного віку видах діяльності: сюжетно-рольовій грі, продуктивній діяльності, спілкуванні з дорослими та однолітками. З цією метою вони створили відповідне розвивальне середовище, яке забезпечує умови для того, щоб діти набували навичок практичного життя, збагачували свій індивідуальний досвід з різних освітніх напрямів БК, розвивали загальні здібності: розумові, комунікативні, організаторські, конструктивні тощо. У кожній віковій групі є ігрові осередки сюжетно-рольових, театралізованих, настільно-друкованих, будівельних ігор. У групах є куточки природи, де проводяться самостійні та організовані спостереження, праця, чергування, нескладні досліди,  різні необхідні матеріали та обладнання для проведення експериментування, пошуково-дослідницької діяльності. У групах також облаштовані куточки чергових, є спортивні осередки, де зберігається необхідне обладнання для проведення загартовуючих процедур, фізкультурних комплексів на повітрі, рухливих ігор, ігор-естафет, матеріали з валеологічного виховання дошкільників.

Територію закладу прикрашають яскраві квітники, клумби, казкові декоративні споруди з автомобільних покришок та інших матеріалів створені силами педагогів та батьків. Кожна вікова група має  ігровий майданчик з трав’яним покриттям для проведення прогулянок з дітьми. На майданчиках розташовані столи та лави для дошкільників, різноманітні спортивні та ігрові споруди, нетрадиційне ігрове обладнання для забезпечення рухової активності дітей  протягом дня. Батьки виготовили пісочниці та завезли пісок.  Слід відмітити з позитивної сторони роботу всього колективу по благоустрою приміщень та території ЗДО. Навесні були висаджені квіти та дерева.                                                                                                                         Протягом 2023-2024 н.р. розвиток матеріально-технічної бази закладу здійснювався за рахунок фінансування з місцевого бюджету відповідно до затвердженого кошторису управління освіти Таращанської  міської ради. Було здійснено закупівлю: будівельних матеріалів, бойлера, котла, пожежного щита, вогнегасників, витяжок (в укриття).

Заклад укомплектований педагогічними кадрами на 100%. Їх розстановка умотивована: педагоги призначені на посади відповідно до спеціальності за дипломом. При розстановці кадрів  ураховується досвід працівників, їх психологічна сумісність, рівень емоційного комфорту, індивідуальні особливості.

У 2023-2024 н.р. в закладі працювали 26 працівників, з них 11 педагогів, в тому числі директор, вихователь-методист, керівник музичний, асистент вихователя, 7 вихователів. На даний момент у закладі 4 педагоги (37%) мають  вищу освіту, 7 педагів (63%) – середню спеціальну педагогічну освіту. З них: «вищу кваліфікаційну категорію» мають 2 педагоги (18%),  «першу кваліфікаційну категорію» має 1 педпрацівників (9%). Звання «Вихователь-методист» мають 3 педагоги (27%), 1 педагог має звання «Старший вихователь» (9%).

.  У січні 2024 року за власним бажанням у зв’язку з виходом на заслужений відпочинок звільнилась кухар Богомазова З.С. На її місце прийнята Бєлєнкова Л.М.

Відповідно до розділу V статті 50 Закону України «Про освіту», частини першої статті 32 Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 №805, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.12.2022 за №1649/38985, наказу  відділу освіти Таращанської міської ради від 11.09.2023р. №25/01-08 «Про проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти Таращанської міської ради у 2023-2024 навчальному році», наказу Таращанського закладу дошкільної освіти «Барвінок»   від 14.09.2023 №105/01-05 «Про організацію та проведення атестації педагогічних працівників Таращанського ЗДО «Барвінок» у 2023-2024 навчальному році» та з метою стимулювання безперервного підвищення рівня професійної майстерності педагогічних працівників у навчальному закладі  в 2023-2024н.р. була проведена атестація 2 педагогічних  працівників, що складає 18%  від загальної кількості педпрацівників. За підсумками атестації дані працівники відповідають займаній посаді. Рішенням атестаційної комісії  1 педагог (9%) –  відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та підтвердження педагогічного звання «старший вихователь»;  1 педагог (9%) – відповідає займаній посаді, присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії категорії» та підтвердженню педагогічного звання «вихователь-методист». 

Курси підвищення кваліфікації   в 2023 році пройшли педагоги:

    • Полонська Т.О. – вихователь-методист;
    • Лакомська О.М. – вихователь.
    •  

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному  закладі здійснюється відповідно спільних наказів МОЗ України та МОН України від 01.06.2005р. №242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 р. №298/227 «Про затвердження Інструкції щодо організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»,  рішенням сесії Таращанської міської ради від 21 грудня 2023 року №6926-57-VIII «Про організацію харчування дітей в закладах освіти у 2024 році», рішенням сесії Таращанської міської ради від 27.02.2024 №7158-61-VIII «Про внесення змін до рішення сесії Таращанської міської ради від 21.12.2023 року №6926-57-VIII  «Про організацію харчування дітей в закладах освіти у 2024 році», наказів відділу освіти від 29.12.2023.року №198/01-09 «Про організацію харчування вихованців закладів дошкільної освіти Таращанської міської ради у 2024 році» та від 28.02.2024 року №48/01-09»Про внесення змін до наказу відділу освіти від 29.12.2023 року №198/01-09 «Про організацію харчування вихованців закладів дошкільної освіти Таращанської міської ради у 2024 році». Наказом  по ЗДО відповідальною особою  за організацію харчування дітей призначена сестра медична старша Козленко Л.В., яка контролює доставку якісних продуктів харчування і продовольчої сировини,  забезпечує необхідні санітарно-гігієнічні умови харчування дітей, виконання натуральних норм харчування, підраховує вартість харчування та веде облік теоретичної калорійності їжі.

Оплата за харчування в ЗДО здійснюється за рахунок співфінансування коштами з бюджету Таращанської міської територіальної громади та батьків і здійснюється у співвідношенні 40% з бюджету Таращанської МТГ та 60% батьківських коштів від вартості харчування на день; для сімей які мають трьох і більше дітей у співвідношенні 50%  з бюджету Таращанської МТГ, 50% батьківські кошти від вартості харчування на день.

Звільняються від оплати за харчування в закладах дошкільної освіти  дітей-сиріт; дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних групах; дітей з інвалідністю; дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»; дітей з числа осіб, визначених у статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; дітей, з числа  внутрішньо переміщених осіб; дітей, які мають статус постраждалих внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів; дітей, батьки яких є учасниками бойових дій та учасниками антитерористичної операції; дітей ветеранів війни – осіб з інвалідністю внаслідок війни; дітей, один з батьків яких призваний по мобілізації у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України; дітей, один з батьків яких демобілізований; дітей, батьки яких є учасниками добровольчих формувань територіальних громад та беруть безпосередню участь в здійсненні заходів, спрямованих на забезпечення суверенітету й територіальної цілісності України; дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах; дітей із закладів освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення та мають статус постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

В порівнянні з січнем 2023 року вартість харчування значно підвищилась:               з 01.01.2023 року – 35 грн.,                                                                                          з 01.09.2023 року – 45 грн.,                                                                                        з 01.03.2024 року – 51 грн.

Згідно лабораторних досліджень Білоцерківської районної філії ДУ «Київський ОЦКПХ МОЗ» протокол №24 від 20.02.2024 року на калорійність: харчування в ЗДО доброякісне і відповідає нормам закладки.              Сестра медична складає щоденне меню-розклад відповідно чотиритижневого меню на весняний період 2024 року затвердженого Білоцерківським управлінням Держпродспоживслужби.

Продукти харчування і продовольча сировина приймаються завідувачем господарством Бондар Т.М. в присутності медичної сестри  відповідно накладних і лише за наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, якість і відповідають вимогам державних стандартів: сертифікат якості, ветеринарне та якісне посвідчення, товарний ярлик тощо.

Під час приготування страв працівники харчоблоку суворо дотримуються  санітарно-гігієнічних вимог, технології  приготування їжі,  приділяють належну увагу зберіганню  продуктів харчування, слідкують за термінами  їх реалізації. Харчоблок дошкільного закладу оснащений майже всім необхідним технологічним обладнанням та інвентарем. Усі вікові групи забезпечені столовим посудом на 100 %. Заміна проводиться за необхідністю, відповідно санітарних вимог.

Адміністрація закладу, сестра медична постійно тримає на контролі дотримання кухарями технології приготування їжі, правильність кулінарної обробки продуктів, повноту закладки продуктів до котла, вихід страв, смакові якості їжі, правильність зберігання та дотримання термінів реалізації продуктів. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів ведеться  журнал обліку виконання норм харчування.

Результати перевірки показали, що у всіх вікових групах (крім групи для дітей раннього віку) є куточки чергових по їдальні, в яких розміщені  індивідуальні  картки дітей  у вигляді    картинок із зображенням предметів, геометричних фігур,  фартушки, шапочки  для чергових.

Вихователі молодших вікових груп    залучають дітей до чергування по їдальні  з   другої  половини року. На  п’ятому, шостому року життя педагоги організовують систематичні чергування дітей.

При організації харчування педагоги дотримуються  принципів  наступності, єдності вимог в ЗДО та в родині.

Питання раціонального харчування дітей педагоги, медичний персонал  включають в тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, висвітлюють на  месенджері Viber.                                               Медичне обслуговування в  дитячому садку  проводиться згідно вимог.  Протягом року за станом здоров’я вихованців триває постійний медичний (з боку сестри медичної) і візуальний (з боку вихователів) контроль. На початку кожного навчального року  перевіряються діагнози  всіх дітей,  сестра медична та вихователі відповідно до призначень педіатрів за станом здоров’я розподіляють їх на медичні підгрупи: основну, підготовчу, спеціальну, визначають допустиме навантаження для дошкільників кожної групи, підбирають лікувально-профілактичні процедури для частохворіючих дітей, вихованців, які мають хронічні захворювання тощо. У 2023-2024 навчальному  році до основної медичної групи було віднесено 96 дітей (97,9%), 2 дошкільників (2,1%) – до підготовчої.

Сестра медична старша Козленко Л.В. вчасно складає графік проходження медоглядів працівників та контролює його виконання (1 раз  у 6 місяців), у разі необхідності надає кваліфіковану допомогу дітям та працівникам.                 Медичні огляди працівники ЗДО проходять безкоштовно (фінансує Таращанська міська рада).

У ЗДО здійснюється проведення всіх форм фізичного виховання дітей, які передбачено програмою: щоденні фізкультурні заняття

(навчальні та  на свіжому  повітрі); різні види гімнастик ( ранкової, гігієнічної, лікувальної), рухливі, спортивні ігри та вправи, пішохідні переходи, спортивні розваги, свята, Дні здоров’я.                        Протягом  року адміністрацією закладу систематично здійснювався  контроль за організацією рухового режиму, оцінка організації, змісту, методики проведення різних форм  роботи з фізичного виховання, нагляд за дотриманням санітарно-гігієнічних умов у ЗДО, контроль за реакціями на загартування у дітей, особливо – у новачків та ослаблених вихованців, розвитком рухів і фізичних якостей  дошкільників,  оцінка організації, змісту, методики проведення,  визначення загальної і моторної щільності  фізкультурних занять. У вересні 2023 року, травні 2024 року було здійснено контроль за станом  фізичного розвитку  вихованців.

 

НАВЧАЛЬНИЙ РІК

2023-2024

ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ДІТЕЙ/ОБСТЕЖЕНО

99 /ОБСТЕЖЕНО – 74

травень 2023Р.

КІЛЬКІСТЬ ДІТЕЙ

ВІДСОТОК

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

10

13,5%

ВИЩИЙ ВІД СЕРЕДНЬОГО

9

12,2%

СЕРЕДНІЙ

53

71,6%

НИЖЧИЙ ВІД СЕРЕДНЬОГО

2

2,7%

НИЗЬКИЙ

 

У вересні 2023 року, травні 2024 року вихователями та сестрою медичною був здійснений облік виконання дітьми основних фізичних рухів по всіх вікових групах. У вересні 2023 року, травні 2024 року здійснювалась оцінка організації, змісту, методики проведення,  визначення загальної і моторної щільності  фізкультурних занять. Медико-педагогічний контроль за проведенням фізкультурних занять показав, що фізичне навантаження відповідає стану здоров’я та рівню рухової підготовленості дошкільників.

  Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм

Відповідно до Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно с профспілковим комітетом продовжували працювати над  реалізацією завдань державної політики в галузі охорони праці. Протягом року директором Дурнікіною Г.М.., завідувачем господарства Бондар Т.М., вихователем-методистом Полонською Т.О.  регулярно і своєчасно здійснювався систематичний контроль за дотриманням вимог охорони праці, ТБ, ППБ, наявності інструкцій на робочих місцях та біля технологічно-побутового обладнання,  за проведенням планових інструктажів та навчання з ОП, ТБ та ППБ зі всіма працівниками закладу, з працівниками, що відносяться до І групи з електробезпеки, за проведенням позапланових цільових інструктажів; обстеженням  технічного стану  будівлі, тимчасового укриття, обладнання, дитячих ігрових та спортивного майданчиків, спортивного обладнання, за технічним станом технологічного обладнання, вогнегасників,  манометрів; своєчасним проходженням працівниками медичного огляду; організацією медичного обслуговування та харчування дошкільників; організацією ЦЗ, виконання інструкцій щодо дій персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій тощо. Дане питання систематично розглядалося на педгодинах, виробничих нарадах, загальних зборах членів трудового колективу. У жовтні 2023р., квітні 2024 року був проведений  Тиждень безпеки дитини. У месенджері Viber педагоги закладу надавали батькам вихованців консультативну допомогу з питань ОбЖД,  організували виставку дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини». Також педагоги мали можливість користуватися методичними матеріалами з питань охорони життя та здоров’я дітей, по організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, які вихователь-методист Полонська Т. підготувала для постійного користування.

Певна робота проводилася з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час організації освітнього процесу протягом року не виявлено.

На  основі нормативних документів у ЗДО розроблені інструкції з ОП для працівників різних категорій.

Директором ЗДО систематично проводяться заняття з пожежно-технічного мінімуму. У закладі є  в наявності база нормативних документів, що регламентують роботу з охорони праці та дотримання санітарно-гігієнічних норм, є план евакуації дітей та працівників на випадок надзвичайної ситуації. Наказами директора  призначено відповідальних осіб з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони життя і здоров’я дітей.

Щорічно в ЗДО проводяться заміри опору ізоляції електромережі.

Кількість вогнегасників у закладі становить 12 штук, що відповідає встановленим нормам.

Сестрою  медичною Козленко Л.В. систематично проводяться заняття санмінімуму із педагогами та обслуговуючим персоналом  з питань виконання санітарно-гігієнічних норм, попередження кишково-шлункових захворювань, надання першої долікарняної допомоги при різних захворюваннях та в надзвичайних ситуаціях тощо.

У ЗДО систематично дотримується оптимальний температурний режим,  щоденно здійснюється (згідно графіка) провітрювання та вологе прибирання приміщень. Температура в групових приміщеннях становить +19С – +20С,  в  групі для дітей  раннього віку –  +21С –  +22С. Освітлення столів та  демонстраційних дощок раціональне. Монотонні,  неприємні звукові подразники відсутні. Меблі відповідають зросту дошкільників, інвентар та обладнання підібрано відповідно до вимог техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та  естетичних вимог.

Злагодженість і чіткість діяльності ЗДО забезпечується дотриманням норм трудової та виконавчої дисципліни, внутрішнього трудового розпорядку.

 Один раз на рік педпрацівникам видається грошова винагорода та кошти в сумі місячного окладу на оздоровлення.   Згідно рішення профспілкового комітету  «ювіляри» отримують грошову винагороду, також працівники, які знаходяться на довготривалому лікуванні отримують  часткове відшкодування коштів, витрачених на лікування. Працівники, які мають ненормований робочий день та особливі умови праці до основної щорічної відпустки отримують по 3 календарні дні  додатково.

Перебування дітей та організація освітнього процесу з вихованцями  в оздоровчий період 2024 року  буде здійснюватися відповідно до листів Міністерства освіти і науки України від 25.02.2022 №1/3276-22 «Про організацію освітнього процесу», від 06.03.2022 №1/3371-22 «Про організацію освітнього процесу», від 02.04.2022 №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні», від 22.06.2022 №1/6894-22 «Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану»,  від 31.05.2023 № 4/1798-23 «Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану».                                                                           Діяльність Таращанського ЗДО «Барвінок» у літній період з15.07.2024-30.08.2024 року спрямовується  на  організацію змістовного, різноманітного  буття  з метою оздоровлення дітей, забезпечення  їхнього активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ і самих себе, збагачення досвіду застосування практичних умінь, навичок  у процесі різних видів дитячої діяльності: рухової, ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, художньої, предметно-практичної тощо.

Відповідно до перспективних і календарних планів освітньої роботи, санітарно-гігієнічних норм, інструкцій з охорони життя та здоров’я дітей, інших нормативних актів, протягом оздоровчого періоду в дитячому садку забезпечується:

  • максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;
  • збалансоване, збагачене вітамінами харчування;
  • оптимальна рухова активність;
  • дотримання протягом дня повітряного та водного режиму, вимог до одягу і взуття при перебуванні дітей у приміщеннях і на майданчиках.

У ранкові години після сніданку з дітьми проводиться організована  навчально-пізнавальна діяльність у формі фронтальних, підгрупових занять різного спрямування: фізичного, пізнавального (у тому числі – природничого спрямування), мовленнєвого,  художньо-естетичного (музичні, образотворчі, художньо-мовленнєві). Упродовж  дня  з дітьми різних вікових груп педагоги організовують ігри: сюжетно-рольові, конструкторсько-будівельні, драматизації, театралізації, дидактичні, настільно-друковані, рухливі сюжетні, безсюжетні, з елементами спортивних ігор і вправ; особлива увага приділяється організації  ігор з піском, водою.

При організації життєдіяльності дітей у першу  і другу половини дня  передбачається також проведення:

  • різних видів праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, художня);
  • дослідів та спостережень на майданчику, у куточку природи, на «екологічній стежині» тощо;
  • самостійної ігрової, художньої, рухової, пізнавальної, комунікативної діяльності;
  • індивідуальної роботи  з окремими вихованцями за різними змістовими напрямами освітньої роботи;
  • читання, розповідь, інсценування творів художньої літератури; бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми;
  • різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти; фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.

У літній період значна увага приділяється  проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей: знання правил дорожнього руху; поведінка на вулицях, у транспорті, при зустрічах з незнайомими людьми; безпечної  поведінки під час відпочинку під сонцем, на воді, у лісі; користування електричними і газовими приладами; запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін.).                                                Педагоги, сестра медична здійснюють постійний контроль за забезпеченням вихованців необхідним одягом, взуттям, головними уборами та дотриманням норм температурного режиму, тривалості процедур, їх оптимального місця у розпорядку дня.

Для забезпечення оптимальної рухової активності дітей упродовж усього дня створюється активний руховий режим, який передбачає поєднання у раціональній кількості, послідовності й тривалості різних форм роботи, пов’язаних з руховою активністю: ранкова гімнастика і гігієнічна гімнастика після денного сну, щоденні фізкультурні заняття, музичні заняття, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри з елементами спорту, самостійна рухова діяльність, фізкультурне дозвілля  та ін. 

Адміністрація ЗДО  систематично здійснює просвітницьку роботу серед батьків дітей соціально незахищених категорій про їх права, надає їм консультативну допомогу з питань оформлення  необхідних документів, матеріальну підтримку вихованцям  пільгового контингенту.

Через ведення активних бойових дій на території України та у зв’язку з постійною міграцією населення, зокрема сімей з дітьми, адміністрація закладу не залишає поза своєю увагою та  здійснює першочергове зарахування  до дитячого садка дітей із числа внутрішньо переміщених осіб.

З родинами дітей соціально незахищених верст  працюють  адміністрація закладу, вихователь-методист, вихователі,   які здійснюють їх супровід, проводять інформаційно-просвітницьку роботу з батьками (анкетування, індивідуальні бесіди, консультації тощо).                                                   Педагоги проводили з батьками індивідуальні бесіди, консультації, анкетування, пропонували їм брати участь у проведенні  виставок дитячих робіт, підготовці та проведенні свят, конкурсів.

Зворотний зв’язок з членами родин вихованців педагоги здійснювали через Viber, де систематично розміщували інформацію різноманітної тематики про розвиток, виховання та навчання малюків дошкільного віку.

Адміністрація та педагоги закладу протягом року працювали над створенням гідних умов  для функціонування інклюзивної груп для дітей  молодшого дошкільного віку.  У закладі були видані відповідні накази, розроблено Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітини з ООП.

Відповідно до висновків Інклюзивно-ресурсного центру, результатів психолого-педагогічного вивчення дітини були визначені рівні підтримки для  вихованки з ООП, розроблена та погоджена з батьками Індивідуальна програма її розвитку. Члени команди супроводу протягом року визначали способи адаптації освітнього середовища, навчальних матеріалів, відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку кожного вихованця. Потрібно відмітити плідну співпрацю працівників ЗДО «Барвінок» з  «Інклюзивно-ресурсний центр» Таращанської міської ради з питань організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Педагоги закладу протягом року брали активну участь у спільних нарадах, вебінарах та тренінгах.

 Завдяки суспільно-корисній праці  всього колективу,  ЗДО продовжує функціонувати в  2023-2024н.р. і чекати вихованців в новому навчальному 2024-2025н.році!!!                     

                              

 

31.05.2024             Директор ____________Галина ДУРНІКІНА

 

Фото без опису

Логін: *

Пароль: *