Таращанський ЗДО ”Барвінок”, Тараща
Київська область, Білоцерківський район

Умови доступності закладу для дітей з особливими освітніми потребами

                                               Гасло в роботі з дітьми з особливими освітніми

                                                           потребами – «Повір усебе!»

Станом на 02.09.2024 року Таращанському ЗДО «Барвінок» функціонують три інклюзивні групи для дітей з особливими освітніми потребами які відвідують п'ять дошкільнять віком від трьох до п'яти років. 

Завдяки впровадженню інклюзивного навчання, діти з особливими освітніми потребами мають змогу відвідувати освітні заклади. Адже, згідно Конституції України, кожна дитина має право на освіту.  Інклюзивна освіта доступна для дітей, які мають інтелектуальні порушення, затримку психічного розвитку, порушення зору, слуху та мовлення, порушення функції опорно рухового апарату, розлади спектру аутизму тощо.

Батьки чи опікуни дитини мають право обрати заклад дошкільної освіти, який розташований найближче до місця проживання, без будь-яких дозволів та направлень. Рішення про відвідування ЗДО приймають батьки на основі висновку психолого-медико-педагогічної комісії. Ця консультація є рекомендаційною і спрямована на те, щоб краще вивчити особливості психічного розвитку дитини, її навички, можливості та потреби, соціальний досвід та засвоєння знань.

На підставі заяви, відповідних документів та попереднього погодження з керівником закладу створюється інклюзивна група, незалежно від підпорядкування та форми власності ЗДО.

Створення таких груп це крок назустріч дитині через новий підхід до виховання та навчання. Важливим є те, щоб не дитина підлаштовувалась під систему, а щоб система враховувала її потреби. Перш за все, потрібно правильно облаштувати простір в інклюзивній групі, забезпечити рівні умови перебування для всіх дітей та виконання корекційно-розвиткового та навчально-виховного процесів, організувати психолого-педагогічний супровід.

В інклюзивних групах діти з особливими освітніми потребами залучені до освітнього процесу. Вони спілкуються з однолітками, знаходять друзів, стають відкритими та почуваються впевненіше. Долучаються до спільних ігор та творчих занять. Це все сприяє мовному, когнітивному, соціальному та емоційному розвитку.

Діти з типовим розвитком навчаються толерантності, вмінню співчувати, допомагати, підтримувати. А вихователі та фахівці краще розуміють потреби та особливості дітей, отримують новий досвід, оволодівають різними педагогічними методиками.

Тому переваги є для всіх. Успішне перебування в інклюзивних групах є чудовим початком для подальшої освіти.

 

Інклюзивне навчання, передусім, передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками в ті ж самі терміни, що і здоровою дитиною. Сама ідея інклюзії базується на тому, що життя і побут людей з обмеженими можливостями мають бути найбільш наближені до умов і стилю життя суспільства, в якому вони перебувають.

Ці принципи закріплені низкою міжнародних правових актів: Декларацією прав дитини, Декларацією про права осіб з відхиленнями в інтелектуальному розвитку, Саламанською декларацією, Декларацією про права інвалідів тощо. В Україні закони «Про освіту», «Про загальну середню освіту» стверджують, що всі діти, в тому числі діти з обмеженими психофізичними можливостями, діти-інваліди, мають право на навчання, на здобуття освіти.

 

                

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *